性差別的広告の禁止/ジェンダーステレオタイプ

イギリスでは来年の6月から性差別を助長するような広告が禁止される予定です。

例えばお母さんが家事全般をしてお父さんはなにもしないとか、女の子はおままごとのおもちゃで遊んで男の子は、車のおもちゃで遊んでいる描写とかです。

こっちに来て気づいたのは、おもちゃの箱の写真が男の子用っぽいおもちゃでも、女の子と男の子一緒に遊んでいる写真だったのをみたいことあるなと。

日本のCMなんて性差別だらけじゃんと笑

東京ガスのCMなんてお父さん全く何もしてない!

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私は個人的にこのCMもなかなかの女尊男卑だし、日本だからこそ通用するのかなと。

 

「有害な性差別的」テレビ広告は禁止 2018年 12月14日 Daily mail

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Advertising watchdogsはテレビのコマーシャルから性差別のステレオタイプ動画を禁止するとしました。

伝統的で、時代遅れの、主婦への見かたは去ってしまった。そして、企業は、おむつを交換するなど、いままでは女性の役割とみなされていたことをすることに関して、男性が怠け者であるか、または役に立たないことを示唆することができないようになる。

この動きは、少年時代の男の子と女の子の見た目と興味の精神的なステレオタイプにつながらないようにすることを目的としています。それは、ジェンダーステレオタイプが子供、十代の若者および成人の選択肢、願望および機会を制限する可能性があるとの見解に基づきます。

また、新しい制度の下で禁止されているのは、大胆な男の子と世話役の女の子として描写されるステレオタイプです。

この提案は、広告実務委員会(CAP)の合意を得ており、理想的な体格とは考えられないものがあるため、人々が恋愛や人生で成功しない可能性があるということを示唆する描写を禁止しています。

業界の監視団は、6月に施行される禁止がどのように適用されるべきかについて、企業と広告主に指針を出した。

数年前、ASDAはクリスマスTVの広告で、母親がすべての仕事をし、プレゼントを買い、夕食のしたくをし、他の家族がリラックスして楽しい時間を過ごしている描写を批判されました。

Watchdogは、「ルールとガイダンスは、魅力的で成功した人生や健康的な人々やライフスタイルを広告から取り除くつもりはない」と述べた。そして、企業は、性差別的ステレオタイプを彼らの否定的な影響に挑戦する手段として使用することが許可されると述べた。

Coupal氏は、「有害な性差別的ステレオタイプは英国の広告には存在しません。ほとんどすべての広告主がこれを知っていますが、そうでない人にとっては、新しいルールは、人々と社会を抑止するようなステレオタイプを廃止します。」

CAPの性差別的ステレオタイピングの調査を指導したエラ・スミレス氏は、「広告の有害な性差別的ステレオタイプは、人々が社会でどのように自分の役割をどのように見ているかを助長している」と語った。このようなことは、能力や個人や経済のための特定の仕事への志を妨げる可能性がある。

"Harmful and sexist" TV adverts are banned 14/12/2018 Daily Mail

Advertising watchdogs are to ban 'harmful' gender stereotypes from TV commercials.

Gone will be the traditional, and largerly out-dated, view of the housewife. And companies will not be able to suggest men are lazy or useless when it comes to doing what used to be considered typically female roles, such as changing a nappy.

The move aims to avoid pigeonholing boys and girls at a young age in terms of how they look and their interests. It follows a review that found gender stereotypes could restrict the choices, aspirations and opportunities of children, teenagers and adults.

Also banned under the new regime will be sterotypes which depict boys as daring and girls as caring.

The proposals have been agreed by the Committee on Advertising Practice (CAP) and will also outlaw depictions that suggest people may not be successful in love or life because they do not have what is considered an ideal physique.

The industry watchdog has issued guidance for companies and advertisers on how the ban, coming into effect in June, should be applied.

A few years ago, ASDA was criticised over a Christmas TV ad that showed a mother doing all the work, buying presents and making the dinner, while everyone else relaxed and had fun. 

The watchdog said "The rule and guidance does not intend to prevent ads from featuring glamorous, attractive, successfulm aspirational or healthy people or lifestyles." And it said companies will be allowed to use gender stereotypes as a means to challenge their negative effects.

Coupal, said "Harmful gender stereotypes have no place in UK advertisements. Nearly all advertisers know this, but for those that don't, our new rule calls time on stereotypes that hold back people and society."

Ella Smilles, who led the CAP's investigation into gender sterotyping, said ' Harmful gender sterotypes in ads contribute to how people see themselves and thier role in society. They can hold back from fulfilling thier potencial , or from aspiring to certain jobs for individuals and the economy."

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